Ve výstavním prostoru je nainstalováno pět vícekanálových videoprojekcí. Společné všem vystaveným pracím je téma kontroverze umělce a obrazu krajiny a jeho převedení do digitální podoby. Přičemž nejde o naturalistickou rekonstrukci snímků, nýbrž je řešena otázka, kolik informací může / musí pojmout pohyblivý obraz, aby se stal zobrazením skutečnosti, aby byl divákem plně akceptován. Digitálními informacemi je konstruována domnělá pravda. Počítačem potvrzený „pravdivý“ obraz je pak reálně promítán speciálními animačními efekty.
Jednotlivé videoinstalace:
"Real Snow", 2017, 1 - kanálová videoinstalace, 3:5 min, smyčka
V posledních letech je i ve Švýcarsku zcela běžné, že během vánočních svátků není krajina pokryta sněhem. Obce nakoupily sněhová děla, aby mohl být vytvořen dojem bílé krajiny. Pro účely lyžování jsou také zprovozněny dva sjezdařské pruhy zakončené šedohnědou jizvou mezi sněhem a trávníkem. Tak se lyžařská střediska uměle napojí na vesnice, aby se vyšlo vstříc hostům, kteří sem přijeli trávit aktivní dovolenou.
Inspirován reálným videem této situace vytvořil Gasser počítačem generovanou animaci průběhu změn počasí v údolí od rána 6.50 hod. do večera 22.00 hod. Film nám ukazuje vesnici, hory, zasněžené tratě, dokonce ledovou dráhu v popředí a to, jak jsou tyto uměle zasněžené části země zcela vymazány z povrchu náhle přicházející sněhovou bouří.
"Clouds of the Second Kind", 2016, 2 – kanálová videoinstalace, 7:24 min, smyčka
V tomto videu Gasser vytvořil malebné zobrazení mraku, přičemž zkoumá základní typy oblačnosti jako je Cumulus, Cirrus, Cirostratus a Cirokumulus. Celá scenérie je animována za pomoci aktuálních počítačových programů. Pozadí nepřetržitě proměňuje svoji konzistenci, takže se zdá, že plyne směrem k divákovi. Povaha této skutečnosti je pro nás zcela běžnou simulací, která je extrahována v barvě a rozklíčována na vedlejší stěně galerie. Mrak se stává umělou skulpturou. Gasser simuluje druhou přírodu ne na jeden moment, ale za pomoci příslušného matematického výpočtu na celou časovou dimenzi. / z textu kurátorky Alexandry Adler – Druhá přirozenost. / Umělá reflexe přírody v digitálním čase. / uvedeno v Haus der elektronischen Künste, Basel
"Seven Days (Rendering the World)", 2011, 1- kanálová videoinstalace s polystyrénovou koulí, 3:25 min.
Videoinstalace pojednává o vzniku vesmíru. Proces mapingu dodává povrchu jinou strukturu, přičemž nás stíny a světlo vtahují do jiné reality. Touto technikou inspirovaný Philipp Gasser animuje příběh o vzniku světa promítaný na styroporovou Diskokouli. Světelné body, které jsou soustředěné na kouli, simulují situaci Velkého třesku a následně vznik Měsíce a planet. /Sabine Schaschl ředitelka Kunsthaus Baselland/
"The View where I'm Sitting (by the Window)", 2000/2017, 5 – kanálová videoinstalace
Tato práce je připomenutím našich horizontů. Pět videosnímků nám připomene vytouženou krajinu nahlíženou přes sklo - z vlaků, automobilů, letadel. Během několika vteřin rychlých sekvencí uvidíme pohybující se horizonty zalesněných kopců, okrových plání a pastvin tmavě zelené barvy…