Susanne Schär a Peter Spillmann, známí také jako SUPE z Basileje ve Švýcarsku, spolupracují jako umělecké duo již více než 20 let. Dvojice SUPE je často na cestách jako nomádi. Dočasná místa pobytu jim poskytují důležité impulzy, které se přímo propisují do prací, projektů a spolupráce. Jejich tvorba se vyznačuje různorodostí medií, ve které jsou fotografie, video, objekt a instalace zasazovány v rámci konceptuální práce do vzájemného vztahu.
V mnoha pracích se zabývali aktuálními situacemi, prostory a stopami lidské činnosti. Základ jejich umělecké práce tvoří subjektivní filtrování smyslových dojmů. Pozorování v nenápadném a zdánlivě nahodilém duchu jim poskytují výchozí materiál pro koncepční a asociativní pracovní postupy.
Pod názvem DĚLÁME TO STEJNÉ / WIRKEN IM GLEICHEN představuje duo SUPE v galerii Kabinet T. svou aktuální vícekanálovou audio-video instalaci. Mimoto jako příspěvek k dialogickému celku přidávají cíleně další práce.
KOUZLO KONÁNÍ
AKCE / REAKCE – Hlavní důraz je zaměřen na styčné momenty těla, času a prostoru. Na základě jednoduchých akcí vznikají reakce na určité výřezy krajiny a dochází k navazování komunikace s okolím. Přitom jde o vztah individua, objektu a situace, o tělesnost v prostoru. Výchozím bodem jsou každodenní osobní nebo domněle intimní příběhy, které jsou zasazovány do vybraných scén a zachycovány pomocí kamerových záběrů. Jako koncept záznamu je v popředí kamera s funkcí detekce pohybu. Poháněna elektromotorem se kamera pohybuje po kolejnici o délce 15 m tam a zpět. V rámci jednotlivých scén hrají protagonistky a protagonisté podle konkrétní choreografie.
ZAOSTŘENO NA SKUTEČNOSTI – Jednotlivé momentky jsou uváděny ve vícekanálové audio-video-instalaci do vzájemné příčinné souvislosti.
SKENOVÁNÍ KRAJINY
Fotografie, které jsou generované na základě chybné techniky panorama tického snímku při vysoké rychlosti ve vlaku nebo při jízdě automobilem. Takto vznikají série obrazových výřezů krajiny, jakýsi druh ornamentu s převážně se opakujícími a abstrahovanými dílčími krajinami. – Tímto způsobem pořízené snímky odrážejí ve svém komprimovaném časovém rozpětí celkový přehled v rámci okamžiku.
NIKDY-NIKDY
Inspirace pro dílo NEVER-NEVER (NIKDY-NIKDY) pochází z australského outbacku, (nehostinného) vnitrozemí. Existují dva různé významy. Původní výraz používali první osadníci v Austrálii v pozdním XIX. století. „Never Never-Land“ neboli „Země NIKDY-NIKDY“ je stále ještě (i dnes) přezdívkou pro australský outback (nehostinné vnitrozemí) v oblastech (svazových států) Northern Territory (Severní teritorium) a Queensland. Pohled osadníků na zemi „Never- Never-Land“ se silně lišil od pohledu Aboridžiců, prapůvodních obyvatel. Osadníci na ni nahlíželi jako na místo, kam člověk nikdy nechce jít. Aboridžinci ale rádi říkají: „Kdybys někdy zakusil tam žít a milovat ji, nikdy bys ji neopustil.“
FRESCO
„Můžeme se snadno ztratit a zmizet.“ – Instalace FRESCO ukazuje generátor s reflektorem gobo, který tento text promítá na stěnu. V protikladu k dočasné projekci je titulek využíván hravým způsobem. „Fresco“ má svůj původ v italském spojení „al fresco“ s významem „na čerstvo“ a odkazuje na tradici nástěnné malby, u které jsou pigmenty pevně a navždy vpravovány do vlhké omítky.
PUBLIKACE
Supe dokumentuje svou práci a projekty v jednotlivých publikacích.